Nordic Walking  to popularna forma treningu wytrzymałościowego na świeżym powietrzu ze specjalnymi kijami, o odpowiedniej, indywidualnie dobranej wysokości. Trening NW jest ogólnodostępną, całoroczną formą rekreacji, organizowaną indywidualnie lub w grupie, pozwalającą na kontakty towarzyskie, wzajemne wsparcie oraz motywację. Jest polecany zarówno osobom z chorobami przewlekłymi, jak i zdrowym oraz dzieciom. Do korzyści poza tym zaliczamy:

• dostępność całoroczną,
  • aktywność dla osób w każdym wieku,
  • nieskomplikowaną technikę,
  • w połączeniu z dietą optymalna forma redukcji masy ciała,
  • odciążenie aparatu ruchowego o 30 %,
  • zmniejszenie obciążenia stawów obwodowych biodrowych, kolanowych, skokowych, barkowych oraz kręgosłupa,
  • korekcję postawy ciała,
  • poprawę koordynacji,
  • usprawnienie działania układu krążenia, oddechowego,
  • zwiększenie poboru tlenu,
  • poprawę stabilności ciała na nierównym podłożu,
  • poprawę niekorzystnego profilu lipidowego krwi,
  • wzrost częstości skurczów serca o 5-17/min,
  • większe poczucie bezpieczeństwa,
  • zapobieganie cukrzycy, otyłości, miażdżycy i innym chorobom

Z tego rodzaju aktywności ruchowej może korzystać każdy, jednak nie jest to dyscyplina pozbawiona przeciwwskazań. Należą do nich: stany zdekompensowanej niewydolności krążeniowo-oddechowej, ostre zespoły bólowe po urazach, infekcje, choroby przebiegające z gorączką, niedokrwistość, niewydolność naczyń wieńcowych, zaawansowane deformacje i zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa i stawów kończyn dolnych.

Jak już wcześniej wspomniano, wysokość kijów powinna być dostosowana indywidualnie do wysokości ciała, stosując przelicznik: wzrost x 0,68 (dla zaawansowanych) lub 0,66 (dla początkujących). Inną metodą jest ujęcie rękojeści kija stojąc i ugięcie łokcia do kąta 90º.

W naszej placówce organizowane są wyjścia grupowe do lasu i nad morze, poprzedzone profesjonalnym instruktażem oraz rozgrzewką. Istnieje możliwość wypożyczenia kompletu kijów do Nordic Walking.