Gimnastyka w wodzie to przede wszystkim świetna zabawa. By się nią cieszyć nie trzeba umieć pływać. Wspaniała forma dla każdego, kto chce w szybki, przyjemny i wolny od potu, choć nie od wysiłku sposób zredukować wagę, odprężyć się i odstresować. W czasie zajęć wykorzystywane są „makarony”, deski, piłki. Aqua aerobik jest polecany jako forma usprawniania, dostępna dla wszystkich: dla osób po operacjach, otyłych, starszych, cierpiących na artretyzm, osteoporozę, mających problemy z układem kostno-stawowym. W wodzie bez obaw mogą też ćwiczyć kobiety w ciąży.  Zalet ćwiczeń w wodzie jest wiele, natomiast pod kątem schorzeń narządu ruchu należą do nich:

  • oddziaływanie na osłabioną siłę mięśniową w niedowładach i porażeniach wiotkich oraz prostych zanikach mięśniowych z nieczynności,
  • poprawa ograniczenia zakresu ruchu z tytułu przykurczu aparatu więzadłowo-torebkowego i mięśniowego,
  • zmniejszenie dolegliwości bólowych np. przy zmianach zwyrodnieniowych,
  • uelastycznienie blizn,
  • ćwiczenia w odciążeniu, pozwalające na przekroczenie granicy bólu, a tym samym zwiększenie zakresu ruchu,
  • poprawa koordynacji nerwowo-mięśniowej i orientacji w przestrzeni,
  • oddziaływanie na układ krwionośny i oddechowy

Przeciwwskazania:

  • niewydolność układu krążeniowo-oddechowego,
  • inne schorzenia internistyczne obniżające ogólną wydolność fizyczną,
  • ostre stany zapalne,
  • owrzodzenia i otwarte rany,
  • rozległe odwapnienia kości,
  • choroby przebiegające z czasową utratą świadomości,
  • ostre i przewlekłe zapalenie nerek,
  • podwyższona temperatura ciała.